Mgr. Michaela Kopečková, Ph.D.

Employee photo
Contact

585633178

Katedra bohemistiky

Filozofická fakulta

Křížkovského 10

1.34

Odborný asistent

Office Hours:
Regular Room number: Comment:
Tuesday 09:45–11:00 1.34
Thursday 11:30–12:30 1.34
DISERTAČNÍ PRÁCE
Kopečková M. Analýza zvukové roviny mluvního projevu moderátorů hlavního TV zpravodajství. In Bednaříková B., Pořízka P. (Eds.) 2020.
PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU
Pořízka P., Kopečková M. Vokalické artikulace rozhlasových a televizních moderátorů. Spisovná čeština a jazyková kultura 2018. 2018.
KNIHA - CELEK
Hradilová D., Kopečková M., Svobodová J. Didaktika češtiny jako cizího a druhého jazyka. 2023.
Bednaříková B., Kopečková M., Poláchová P., Pořízka P. FLIP (YOUR) TEACHING 3 Učíme (se) česky. 2023.
Hradilová D., Kopečková M., Szokalová K., Čermák M. Czech it UP! B1 Cvičebnice. 2021.
Hradilová D., Bednaříková B., Svobodová J., Kopečková M., Mášová J., Čermák M., Dosoudilová M. Czech it UP! B1 Učebnice. 2021.
Kopečková M., Poláchová P., Nováková E., Horáková J. Slovník českých vidových dvojic pro cizince. 2021.
Hradilová D., Línek J., Kopečková M., Szokalová K. Czech it UP! B2 Cvičebnice. 2020.
Hradilová D., Bednaříková B., Čermák M., Dosoudilová M., Kopečková M., Mášová J., Svobodová J. Czech it UP! B2 Učebnice. 2020.
Jílek V., Bednaříková B., Pitnerová M., Kopečková M., Zimmerová W., Horáková J. Jazyková expresivita v hlavních zpravodajských relacích ČT, TV Nova, FTV Prima a TV Barrandov. 2020.
Hradilová D., Línek J., Franta T., Kopečková M., Szokalová K. Czech it UP! C1 Cvičebnice. 2019.
Bednaříková B., Dokulilová K., Hamrusová Š., Kopečková M., Novotná Z. Slovotvorný potenciál slov z redukované verze Swadeshova seznamu. 2018.
Jílek V., Bednaříková B., Svobodová J., Pitnerová M., Kopečková M., Kašpárková P. Jazyk moderátorů Událostí, hlavního zpravodajského pořadu České televize. 2016.
PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER
Kopečková M., Nováková E. Slovník českých vidových dvojic pro cizince. 2021.
KONFERENCE, WORKSHOP - USPOŘÁDÁNÍ
Kopečková M. Korektivní výslovnost. 2023.
Bednaříková B., Kolářová J., Kopečková M., Pořízka P. Kdybych byl lingvistou / Byl jsem lingvistou. 2021.
Szokalová K., Kopečková M. Čeština jako cizí jazyk. 2018.
RECENZE
PROJEKT
Kopečková M. Bohemistika – od tradice k digitalizaci (od minulosti k současnosti). Univerzita Palackého v Olomouci. 2022.
Konečná K., Večeřová L., Nagy M., Bajerová K., Navrátilová M., Kopečková M. Akvizice jazyka: produkce sémantických rysů se zaměřením na vybrané aspekty osvojování významu u dětí školního věku. Univerzita Palackého v Olomouci. 2015.
ZÁVĚREČNÁ PRÁCE
Poláchová P. Chyby ve výslovnosti češtiny u frankofonních studentů. In Bednaříková B., Kopečková M. (Eds.) 2023.
Current courses
Course title Department/Abbrev. Semester Type Classes
Orthoepy, language culture and presentation skills KBH/OKRPD ZS Se 2
Orthoepy, language culture and presentation skills KBH/OKRPD LS Se 2
Academic Creative Writing KBH/CFACW ZS Se 2
Academic Creative Writing KBH/CFACW LS Se 2
Czech as a Foreign Language KBH/CFFLA LS Se 2
Czech Language 1 KBH/CFLA1 ZS Se 2
Czech Language 2 KBH/CFLA2 LS Se 2
Practical Phonetics - Orthoepy 1 KBH/CFOR1 ZS Se 2
Practical Phonetics - Orthoepy 2 KBH/CFOR2 LS Se 2
Rhetoric KBH/CFRHE ZS Se 2
Phonetics and Phonology KBH/FNTS LS Se 2
Current Issues in the Phonetics and Phonology KBH/VSFON ZS Se 2
Current Issues in the Phonetics and Phonology KBH/VSFON LS Se 2
Czech for Foreigners (Basic Course) KBH/INCJ ZS Se 4

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)