Český jazyk

Oborová rada DSP ČJ

FF UP:

doc. PhDr. Božena Bednaříková, Ph.D. (garantka a předsedkyně)
doc. PhDr. Karel Komárek, Ph.D.
doc. Mgr. Miroslav Vepřek, Ph.D.

externí členové

doc. PhDr. Ivana Bozděchová, CSc., FF UK Praha
doc. Mirjam Friedová, Ph.D., FF UK Praha
Mgr. Vít Gvoždiak, Ph.D., FÚ AV ČR
prof. Dr. habil. Peter Kosta, Universität Potsdam
prof. PhDr. Alena Macurová, CSc., FF UK Praha
doc. PhDr. Klára Osolsobě, Dr., FF MU Brno
doc. RNDr. Vladimír Petkevič, CSc., FF UK Praha
doc. PhDr. Jiří Rejzek, Ph.D., FF UK Praha

Specifika studia DSP Český jazyk na KBH FF UP

  1. Výuka v kurzech obsahuje vždy nejméně 4 hodiny přímé výuky + další výuku formou konzultací a především zpracování zadaného úkolu (seminární práce, prezentace, analýzy textu, praktických cvičení apod. – dle pokynů vyučujícího). Ve většině kurzů je aktivně využíván MOODLE.
  2. Koncem dubna se pravidelně koná Fakultní kolo soutěže Student a věda (LINGVISTIKA) pro pregraduální studenty – počítá se s organizační pomocí doktorandů.
  3. V květnu se pravidelně koná Mezinárodní setkání mladých lingvistů – počítá se s aktivní účastí doktorandů (konferenční vystoupení, vedení workshopu či konferenční sekce apod.) i s prací v organizačním týmu. V rámci této konference vždy probíhá Celostátní kolo soutěže pro pregraduální studenty Student a věda – LINGVISTIKA.
  4. Doktorandům je doporučeno účastnit se dle možností veřejných obhajob diplomových a disertačních prací.
  5. U doktorandů se rovněž očekává účast na přednáškách Jazykovědného sdružení ČR.
  6. Oborová rada velmi podporuje zahraniční stáže (např. v programu ERASMUS či CEEPUS) i vystoupení na zahraničních konferencích (spojených např. s účastí v grantových projektech).
  7. U doktorandů se očekává, že se budou účastnit grantových projektů (např. IGA), popř. je budou sami aktivně podávat.

Pedagogické aktivity doktorandů

Posluchači doktorského studijního programu Český jazyk mají v rámci „Pedagogického modulu“ povinnost získat minimálně 20 kreditů libovolnou kombinací těchto předmětů:

  • KBH/94VP1, 94VP2 – Výuka předmětu 1 a 2 (po 5 kreditech)
  • KBH/94AV, 94AV2, 94AV3, 94AV4 – Asistence při výuce 1 až 4 (po 2 kreditech)
  • KBH/94JB1, 94JB2 – Vedení Bc. práce 1 a 2 (po 3 kreditech)
  • KBH/94JO1, 94JO2, 94JO3 – Oponování Bc. práce 1 až 3 (po 1 kreditu)

Nejobvyklejší formou uvedení do pedagogické praxe je Asistence při výuce, kdy posluchač DSP učí za supervize garanta příslušného předmětu. Další častou volbou je Oponování bakalářské práce.

Doktorandi mají možnost vést volitelný jazykový seminář (Výuka předmětu), a to s vazbou na svou disertační práci. Tyto volitelné semináře jsou mezi pregraduálními studenty velmi oblíbené.

Další možnosti praxe ve výuce – výuka češtiny pro cizince (mimo kreditní systém)

  1. Letní škola slovanských studií (za supervize ředitelky LŠSS Mgr. Pavly Poláchové, Ph.D.)
  2.  výuka kurzů češtiny pro cizince v rámci programu ERASMUS+ (předměty KBH/CJPC1 a KBH/CJPC2) – za supervize vedoucí lingvistické sekce Mgr. Dariny Hradilové, Ph.D.

 

Soupis doktorandů DSP Český jazyk

Interní doktorandi:

Mgr. Yuliia Mostova

Mgr. Beáta Pleyerová

Mgr. Dineke Štěrbová

Externí doktorandi (kombinované studium):

Mgr. Ondřej Geppert

Mgr. Kateřina Grabovská Žvaková

Mgr. Karel Jírovec

Mgr. Zuzana Maleňáková Novotná

Mgr. Kristýna Nováková

Mgr. Filip Kubeček

Mgr. Jiří Mánek

Mgr. Tereza Šmigurová Koudelíková

Mg. Radek Šuta

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)